Daoyin-Qigong, miercuri, 18:30 – 19:30

Secventa pentru Articulatii, Tendoane, Oase si Muschi 

Un corp fizic sanatos trebuie sa exprime suplete, sa aiba o tinuta corecta, un anumit grad de mobilitate si putere. Pentru toate acestea un element cheie este o buna sanatate a Articulatiilor, Tendoanelor, Oaselor si Muschilor.

Odata cu varsta, oasele se taseaza si omul scade in inaltime, totodata tendoanele si articulatiile se rigidizeaza, iar muschii isi pierd din masa si vitalitate. Sunt semnele evidente ale declinului starii de sanatate si tinerete.

Un vechi proverb chinez spune: “Daca iti lungesti tendoanele cu 1 cm este echivalent cu a-ti adauga 10 ani la durata vietii”

Conform Medicinii Traditionale Chineze, energia splinei hraneste muschii; ficatul controleaza tendoanele; oasele sunt in legatura cu energia rinichilor. In secventa pe care v-o propunem in acest modul, sunt exersate atat aspectele externe (ce tin de corpul fizic: mushii, oasele, tendoanele si articulatile) prin miscari specifice de rotire, intindere, presare, torsiune, lovire, dar si aspectele ce tin de structura energetica (meridiane, zone si puncte energetice din MTC). Astfel se actioneaza si asupra organelor interne (in sensul imbunatatiri functionarii acestora pentru a sustine sanatatea articulatiilor, tendoanelor, oaselor si muschilor).

Din continut:

  • Secventa pentru sanatatea articulatiilor, tendoanelor, oaselor si muschilor
  • Elemente teoretice de Medicina Traditionala Chineza
  • Secventa celor 13 intinderi
  • Cele 5 minute pentru longevitate

Secventa pentru sanatatea Plamanilor

Pentru a avea un corp puternic si sanatos, trebuie sa ai o buna sanatate a sistemului respirator.

Respiratia este caracteristica  esentiala a vietii. Orice fiinta vie respira.

Respiri, deci esti viu!

“Cat timp mai respira, se spune ca bolnavul mai poate fi salvat.”

„Aegroto dum anima est, spes esse dicitur.” Cicero, Ad Atticum

Sanatatea se poate imbunatati mult daca acordam atentie modului in care respiram.

O respiratie corecta si eficienta presupune sa folosim muschiul diafragma pentru a inspira si a expira aerul din plamani.

In cadrul acestui modul de Daoyin Qigong vom insita pe a invata respiratia abominala corecta.

Mediul inconjurator si starea vremii ne pot influenta respiratia si implicit starea de sanatate.

La inceputul sezonului rece, energia specifica Plamanilor scade si ca urmare pot aparea usor probleme ale aparatului respirator de la cele mai banale raceli pana la diverse tipuri de gripe, bronsite, pneumonie etc.

Conform Medicinei Traditionale Chineze, in aceasta perioada este bine sa se acorde o atentie deosebita sanatatii plamanilor prin diverse metode de stimulare si intarire a energiei specifice acestui organ intern, cu efecte asupra intregului aparat respirator.

Succesiunea de miscari ce se va studia in cadrul acestui modul cuprinde forme care:

  • stimuleaza cresterea cantitatii de energie Yang Qi, in legatura cu o mai buna oxigenare a organismului
  • creste capacitatea pulmonara prin imbunatatirea elasticitatii diafragmei si a cutiei toracice
  • creste imunitatea generala si in special rezistenta la bacteriile si virusii care afecteaza sistemul pulmonar

Plamanii impreuna cu Intestinul Gros se asociaza in Medicina Traditionala Chineza cu elementul Metal,iar aceasta secventa contribuie la activarea caracteristicilor pozitive ale acestui element, printre care:

  • eliminarea starilor depresive si de tristete
  • centrare
  • capacitate de focalizare
  • stare de calm, liniste

Din continut:

  • Secventa pentru sanatatea plamanilor nr. 1
  • Elemente teoretice de Medicina Traditionala Chineza
  • Secventa celor 13 intinderi

Cele 49 de miscari  

Aceasta secventa este cea mai veche combinatie de miscari din sistemul Daoyin Qigong, care actioneaza si conduce energia (Qi) din meridiane.

Exersarea celor 49 de miscari aduce in corp “energia adevarata”.

In Medicina Traditionala Chineza se spune: “cand energia adevarata nu este suficienta, raul apare”.

Ce este energia adevarata?

Conform Medicinei Traditionale Chineze, avem trei surse importante de energie adevarata (Zhen Qi) si anume:

  • o parte existenta in corp (meridiane)
  • o parte din natura (aer)
  • o parte din alimente (energia nutritiva)

Toate trei contribuie la starea de sanatate a organismului, insa cel mai greu de intretinut si activat este energia din meridiane. Acest lucru este posibil doar prin exercitii specifice.

Cu cat meridianele sunt mai active, cu atat bolile vor fi din ce in ce mai rar, putand chiar sa dispara.

Pe langa aceste beneficii, mai putem spune despre “Cele 49 de miscari” ca este o forma de exersare a corpului si interiorului. prin care apare posibilitatea deschiderii “micului circuit celest”, acesta insemnand activarea unor importante resurse prenatale (originare).

Programa: 

  • Secventa celor 49 de miscari
  • Elemente teoretice de Medicina Traditionala Chineza
  • Secventa celor 13 intinderi
  • Cele 5 minute pentru longevitate

… mai multe informatii in curand…

Secventa pentru sanatatea Pancreasului si prevenirea Diabetului 

In medicina alopata (occidentala) se considera ca diabetul este o maladie cronica caracterizata de o insuficienta relativa sau absoluta a secretiei de insulina care creeaza probleme in metabilismul glucozei.

Diabetul in MTC este numit XiaoKe (sau Tang Niao Bing).

Principalele sale simptome sunt: sete excesiva, incalzire excesiva, urinare excesiva, acompaniate de scaderea in greutate si dezechilibre legate de urina.

Medicii chinezi clasifica Diabetul  in trei categorii:

  • Shang xiao – inalt, caracterizat de o sete puternica si este considerat a fi cauzat de exces de caldura la nivelul Plamanilor care perturba lichidele interne
  • Zhong xiao – mijlociu, caracterizat de foame excesiva si este considerat a fi cauzat de un exces de caldura la nivelul Stomacului care duce la o digestie prea rapida
  • Xia xiao – jos, simptomul principal fiind setea acompaniata de urinare excesiva, considerat a fi cauzat de un deficit de yin al Rinichilor si astfel acestia nu mai au capacitatea de control si de a retine urina, are duce la pierderea esentei dobandite din alimente.

Cauzele care duc la aparitia diabetului:

  • Alimentatie prost echilibrata
  • Dezechilibre emotionale
  • Stresul excesiv
  • Oboseala cronica

Mentionam cateva din caracteristicile acestei secvente:

  • Exersam intr-un spirit calm, linistit, echilibrat
  • Imitam un bebelus pentru a creste nivelul de lichide organice
  • Contractam si relaxam GuDao (zona perineului) asociat cu respiratia
  • Punem accent pe exersarea incheieturii maini (poignet), glezna, degetele de la maini si de la picioare
  • Masam circular, lovim, presam anumite puncte de accupunctura specifice

Din continut:

  • Secventa pentru sanatatea pancreasului si prevenirea diabetului
  • Elemente teoretice de Medicina Traditionala Chineza
  • Secventa celor 13 intinderi
  • Cele 5 minute pentru longevitate

Secventa pentru sanatatea inimii

Inima este cel mai important organ al corpului,  asociat cu viata insasi!

Stresul si poluarea caracteristice vietii din societatea actuala pot afecta puternic buna functionare a inimii si a sistemului circulator.

Stiinta moderna considera ca cea mai buna metoda de prevenire a problemelor cardiovasculare este un stil de viata sanatos, care sa includa obligatoriu exercitiul fizic.

Secventa de miscare pe care v-o propunem se adreseaza in principal imbunatatirii si mentinerii sanatatii sistemului cardiovascular dar vizeaza si buna functionare a intestinului subtire considerat in Medicina Traditionala Chineza organul pereche al inimii.

Inima si Intestinul Subtire sunt organe interne in polaritate Yin-Yang (Inima-Yin, Intestinul Subtire-Yang), ambele in legatura cu elementul Foc, iar starea de sanatate a unuia reflecta si influenteaza starea de sanatate a celuilalt.

Legatura cu elementul Foc  inseamna si activarea unor calitati corespunzatoare acestuia cum ar fi initiativa, curaj, hotarare, entuziasm, bucurie, multumire, care ne pot ajuta considerabil in actiunile si relatiile vietii noastre.

Medicina Traditionala Chineza recomanda exersarea secventei pentru Inima  vara, de aceea va propunem studiul acestui modul in lunile mai si iunie. Astfel puteti exersa pe tot parcursul acestui anotimp al Focului, pentru a obtine beneficii maxime!

Poate fi practicat la orice varsta!

Ce se va studia:

  • Secventa pentru sanatatea inimii si a intenstinului subtire
  • Elemente teoretice de Medicina Traditionala Chineza
  • Exercitii pregatitoare de Daoyin -Qigong